2019. július 18., csütörtök

Tavaszi csukák


Az év első halai a tavalyi évhez képest több hónapos csúszással érkeztek meg. Egész pontosan az áprilisi csukázások szakították meg a haltalanságot. A télvíz idejét, mikor is nem igazán van lehetőség a horgászatra nagyon nehéz átvészelni. Ehhez hozzá jön a téli hónapokban beszerzett műcsalik ki nem próbálása is. Így kivárni a jó pergető időt, még nehezebb.



Amint lecsenget a csuka tilalmi ideje, már szerveztem is az első portyákat. A környező holtágakat akartam megvallatni, ugyanis a folyók áradásnak indultak. Illetve egy másik érvem is a holtágak mellett szólt, méghozzá méter körüli vizek vannak bennük, így a felmelegedés hatása, reményeim szerint kiváltja kedvenc ragadozóimból az éhségérzetet. 


A lelkesedésem töretlen volt hónapok óta nem pergettem, így a szeles esős időjárás sem tudott otthon tartani. Ráadásul sikerült még horgászat előtt beszereznem egy régi szériás 30-80 gr-os 240-es ET Spin Blade-et. A hosszabb testvére számtalan csuka megfogásában közreműködött már, így tudtam, mit is vásároltam.  A botnak számomra két fontos tulajdonságát itt megemlítenék. Rövid bot, tehát sokkal könnyebb vele a dzsindzsásban mozogni és a műcsalik is szebben táncoltathatóak vele. De ami fontosabb volt a rövidsége mellett, hogy kellően gerinces, így egy a tavalyi évben elkezdett új műfaj műveléséhez kis kompromisszumokkal ideális. Az új műfaj nem más mint a jerk-elés, természetesen nem olyan profizmussal űzöm, mint a skandináv országokba

Tavasszal elsősorban wobblerekkel pergetek, méghozzá olyanokkal, ami lassú bevontatás mellett is szépen veret és a kellő mélységet tartja, ha ez lebegő típus az csak „hab a tortán”. Első alkalommal az új szerzeményeket dobálgattam. Volt közöttük küsz, bodorka, vörösszárnyú és dévér utánzat is. Ezért is szeretem a handmade műcsalikat, mert a készítők általában a magyar halaknak készítik és a hazai körülményekhez. Először egy 8 centis vörösszárnyút próbálgattam, ami hamar meghozta az első csuka ifjoncot. Az egyik dobás utolsó méterein felbukkanó wobbleremet megállítottam, majd bele pöckölve vezettem tovább, ám abban a pillanatban a semmiből rávetődött a koma. Nem volt nagy küzdelem, de hosszú idő után végre halas lett a kezem. A fogást követően a 10 centis változatot erőltettem, remélve, hogy a nagyobbak a nagyobb falatot kívánják meg.  A nap végén az egyik jerk csalim volt a kapocsban. Bedobást követően két-három belehúzás után rávágást kapok, ismételten rövid a fárasztás. Ezúttal is egy siheder csuka a tettes. Aznap a nagyok még az ívás nehézségeit pihenhették ki, mert nem voltak étvágyuknál.


Nagy csali kis hal esete 

Nőt az egyed súly…


 
…de aznap, a nagyok nem voltak aktívak

A következő alkalommal hárman vettük célba a krokodil pofájúakat. Ez az egész napos horgászat, jó alkalom volt, a különféle „csukás” műcsalik próbálgatására és tesztelésére. A lassan vezethető vékony anyagvastagságú támolygók, ezek az úgynevezett klasszikus pergető műcsalik bizonyultak a nap favoritjainak. Két útonállóval is találkoztam aznap. Ezek a bőven méretes halak már jól küzdő ellenfelek horogra akadva. Ki is használtam a fárasztások minden pillanatát, közben persze a bot karakterisztikáját is csodálhattam. Majd a találkozásokat megörökítettem és búcsút intve mindenki mehetett a maga útjára. 

 Klasszikus tavaszi műcsali


 Végre egy méretes kroki


Fogváltás jól látható



 Ő is a szebbekből való

Második alkalommal végre csíphettem szép egyedeket, érdekességük, hogy fogváltás ellenére vagy épen miatta nagyon agresszíven támadtak a csalikra.  A tavasz hamar elment és sajnos nem tudtam annyit vízen lenni, mint amit szerettem volna. A nyár viszont mostanra beköszöntött, megannyi lehetőséggel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése