2018. október 15., hétfő

Horgász a felszínen


 
A vízfelszínen döglődő kishalat vagy menekülő békát utánzó horgász kütyükre igen látványos és erőteljes kapásokra számíthatunk. Sokszor előre látjuk, amint a műcsalinkra ront a csuka, a balin, de sokszor az idegekkel játszó megbökések, valamint lefordulások is hozzá tartoznak eme pergető módszerhez. Ezeket, a sorokat olvastam legtöbbször, amikor rákerestem a felszíni csali (topwater) szóra. E sorok írásakor már túl, vagyok az első topwater-es halaimon. Menjünk is vissza az időben úgy július hónap elejére, amikor kezembe foghattam az első „kutyámat” amit ezúton is nagyon köszönök Fátyol Csabának!

 A halakat ingerlő "V" alak

Az ajándékba kapott wobblert próbálgattam reggel, próbálgattam délután, de csak nem sikerült vele lépre csalni egyetlen balint sem. Majd egy új ötlettől vezérelve úgy gondoltam szerencsét próbálok egy holtágon. A csukákat is ingerlik a felszínt borzoló műcsalik, illetve volt néhány wobblerem, amik kipróbálásra vártak. Így öcsémmel a következő délután, tesztpecára indultunk. A dobozomban pedig ott lapult a „zöld kutya” is. A holtágra érve, mint mindig, most is gyönyörű vadregényes vadvíz fogadott, de külön öröm volt számomra, hogy tiszta, feszített víztükör tárult elém.
Hamar megfogtam első felszínes halamat, egy szép sügér személyében. Más csalival nem is igazán dobáltam, mert annyira adrenalin dús volt a felszíni peca. Volt alkalom mikor méterről húzott rá a hal és szószerit előre láthattam, amint ledurrantotta a kutyát. Volt mikor a semmiből jött egy nagy burvány és a következő pillanatban, már ment is csalival a szájában a ragadozó. A „naphala” végül egy méret közeli csuka volt, aki a becsobbanást követő néhány méter után, látványos bukfenccel, torokra vette a műcsalimat. Óvatos szabadítás után a kistigris villámgyorsan távozott. 

 
Az első bevetés, legnagyobb hala, ő volt

A sügerek is támadták a felszíni csalit

 A következő felszíni fogásom a véletlen műve volt csupán, ami elindította végleg bennem a rajongást a felszíni csalik után. Egy délután köveseztem öcsémmel, mikor, a túloldalon balinra jellemző fröcskölős rablásokra lettem figyelmes. Néhány wobbler mindig akad nálam, de azokkal elérhetetlenek voltak a rablások. Majd egy hírtelen vett ötlettől vezérelve, a kapocsba akasztottam a „ zöld kutyát”. Erre illetve a legtöbb topwater csalira jellemző a farnehézség, ami a jól dobhatóságot vonja maga után. Könnyedén és legfőképpen pontosan tudtam megdobni a rablások környékét. Egy fröcskölős felszíni burvány mögé sikerült pöttyintenem a csalimat. Mire kimondtam magamban a „de jó lenne, ha most leverné” mondatomat, abban a pillanatban látványos agresszivitással verte le a kutyát egy ezüstnyíl. Hosszas huzavona után a kimerült ellenfelemet végre a kezembe foghattam. Balinomról készült néhány fotó, majd horogszabadítás után, visszahelyeztem éltető elemébe.


Elfáradva, felfeküdve jött felém

Egy horog még szabadon. Vigyázni kell, a kézzel való kiemeléssel!

Kezemben az első topwateres balinom
 
Az ezt követő „ kutya sétáltatós” bevetések alatt sokat tanultam. Nagyon fontos egy előke, ami ellenáll a csukáknak, ugyanis a csuka is szereti a „wtd”-ét. Ennek hiánya miatt sajnos veszítettem már el műcsalit.
És ami fontosabb talán, hogy soha sem tudhatjuk, mit hoz a jövő! Van, hogy egy véletlen esemény teljesen megváltoztatja az életünket. 

Natrix WTD felavatva!


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése