2016. július 16., szombat

Tartja a mondás. Ember tervez …….!



Nyár közepe van pontosabban július hónapot írunk! Én a ragadozóhalakat ilyenkor éjszaka és wobblerekkel szeretem kergetni leginkább. Hogy miért?! A zsúfolt szürke hétköznapokba bármilyen hihetetlen, de a sötét éjszakák színt hoznak a kitartó pergetőhorgászok minden napjaiba.  Az éjszakai horgászat történéseit át kell élni ezt nagyon nehéz szavakban leírni. Leírhatatlan mikor a lábunk alatt hajt a süllő és a szívverésünk mindennél hangosabb a magas adrenalin szinttől, mert minden dobásban benne lehet a hal. És az érzést mikor végkimerülésig dobál az ember és az éppen kiemelési fázisban lévő wobblernek ver oda a ragadozó. Sorolhatnám napestig az érveket…
      

Ha eddig nem említettem volna az élő Bodrog folyó kövezéseit, vallatom ilyentájt. Egy-egy horgászatot úgymond meg kell tervezni, sajnos sokszor a megtervezés is kevés. Mivel „jó munkás ember” vagyok így a horgászásra szánt idő rendesen leredukálódik. Ezt a helyzetet tovább rontja az időjárás változásai vagy a folyó vízszintállása is, hogy a legfontosabbakat kiemeljem, de vízen vagyok, amikor csak lehet.
        
pergetésre készen
      
A hónap első hétvégéjén a vízszint „tűrhetőnek” mondható a szél viszont irtózatos erősséggel tombol. Nem baj azért kinézek, hátha a sötét beálltával abba hagyja. A helyszínre kiérve nagyon elkeseredtem, mert a szél által keltet hullámok óriásiak voltak, egy rablóhal se áll fel az éjjel a víztetőre az már biztos mormogtam magamban. A műcsalis dobozomból egy SD színjelzésű Rapala SR7-st kötöttem fel, bízva abban, hogy a mélységben éhes valaki. Dobtam jó párat de, nincs érdeklődő ez valahogy nem is érintett meglepetésként. A szél annyira viharossá vált, hogy majdhogynem lefújt a kövezésről, de a nagyobb gond a dobások miatt keletkezett, egyszerűen nem tudtam célzottan kidobni a csalit. Jó itt a vége döntöttem.                                 
a vadul tomboló szél nem jó barátja a pergetőhorgásznak
         
A következő szombaton még világosban közelítettem meg a kövezést, mert az elmúltnapok esőzései miatt megemelkedett és tejeskávévá változott a folyó.  A kövezések teteje éppen hogy kilátszik a zavaros gyors folyású vízből. Fel kellett derítenem még világosban a pályát. És mivel telihold is volt minden adott volt egy jó éjszakai harcsás wobblerezéshez úgy döntöttem elő a „nehezebb” cájggal. A nehéz persze relatív egy 10-40 gr-os Black Diamond 300-as botról és egy Shimano Catana 4000 pergetőorsóról van szó, amin 17-es fonott van.Kikészítettem néhány éjszakai "harcsás" wobblert és egy Rapala SFR5 GF-re eset a választásom. Ez a csali egy univerzális egy forma - erről később írok. Éjfél is elmúlt mikor úgy döntök, lecserélem a wobblert. A következő választásom egy szintén narancsos színű, de egy „számmal” nagyobb egy SSR7 volt. Ezt kis idő után egy éles váltás követte a csalik cserélése terén. Egy J11 HT került a zsinór végére. Ha nem kell nektek az ivadék, akkor itt egy zsírosabb falat. Erről a wobblerről tudni kell, ha nagyon lassan vontatjuk be, akkor a vízfelszínén kígyózva jön, mintha egy pocok vagy egy egér úszna a víztetején. De nincs érdeklődő igazából, mintha egyedül lennék a vízparton olyan csend van. Az órám kettő órát mutat kis híján. Pakolok ma még aludnom is kell viccelődöm magamban. 

teliholdkor jók az esélyek a halfogáshoz

Következő hétvégére a Bodrog vize már csak megtört színezésű, szóval lefele megy az áradás. Ez jó most vagy rossz?! Szürkületben már a kövezésen vagyok. Egy Ugly Duckling 6 MR BS színű wobblerrel kezdek. Hátha beköszön egy-két balin. De hiába a sok rablás a sok hajtás nem kell nekik a csalim. Már korom sötét van mikor az éppen kiemelés pillanatában lévő fahalamat egy erőszakos rabló akarná magának. Mire bevillan, hogy hal van a zsinórom végén már megszólal a fékhangja is, durr bevágok neki hamar. Érzem nem éppen rekordlistás halat akasztottam. Az ideges ijedt fejrázásokból és a cikkázó mozgásból érzem süllőcskével van dolgom.  Hamar elhagyja magát a koma, de mikor nyúlnék érte, azért még megpróbál heves fejrázásokkal szabadulni a nem mindennapi falattól. Majd megragadom, még a méretet sem üti meg. Megszabadítom a horgoktól hamar. A fényképezőmmel mikor képet szerettem volna készíteni a zsákmányról egy rúgás, és a vízben landol. Hát ez pech! Nincs idő szomorkodni nyugtatom magam majd dobok újra. 


A következő kapásig úgy félórát kellett várnom. A csalim vízbe érkezésétől talán 2-3 métert jöhetett mikor hatalmas rávágást érzek. Azonnal akasztok. A halam a sodrásba húz ezt a fékem sivítő hangja tudatja velem. Majd mikor megáll, akkor kezdem meg a pumpálást, ekkor érzem meg a halam súlyát, amit bő másfelesre saccolok. A halam kirohanásai gyengülnek majd heves fejrázásba kezd. Süllő! Kiáltok fel. Az adrenalin szintem az egekbe szökött a citerázó lábaim és az óvatosan, meggondoltan vezettet fárasztásom adta tudtomra. A fárasztás kisidő elteltével már a közelembe folytatódik, kezdi elhagyni az ereje. Mikor már felfekszik a víztetejére, akkor akarom megszákolni, de amint közelébe érek erőre kap és a fejrázásai közepette kipattan a wobbler horgai. Ne már!
    
A fogás szemmel látható

Tétlenül állok még párpercig, nem akarom elhinni, hogy meglépet. Két halat is sikerült megakasztani az éjszaka, de fotó nélkül maradtam. Senki nem fogja elhinni, hogy halat fogtam.

 

 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése