2016. augusztus 30., kedd

Én, mint vendéghorgász! - Pergetés Szalai Gáborral



Egy régi álmom egy jó harcsa fogása wobblerrel, csónakból és csorogva tehát pergetve. A képletben az a hiba, hogy nincs csónakom, így várnom kellett egészen idáig. Az internet világában sok neves horgász van, akinek mind írásaiban mind videóiban számos hal és ezen belül harcsafogás van célkeresztben. Egy fanatikus pergető horgász, ha meghallja, hogy Szalai Gábor rögtön tudja kiről is, van szó. Az utóbbi időben lettem csak figyelmes a munkásságára. Honlapján, a vendéghorgászaton belül többek között szerepel az éjszakai harcsapergetés is. Nem is kellett nekem több felvettem hát vele a kapcsolatot ez ügyben.


Javaslatára figyeltük a vízállást. És szerencsénkre a napokban egy kisebb árhullám vonul le a Bodrogon. Balszerencsénkre viszont csak az árhullám végét tudjuk megpecázni. Ilyenkor az esély már kevés a szépharcsa fogásra de bizakodóak voltunk, mert a vízfelszínen nyüzsgő táplálék halakra talán feláll a bajszos ragadozó.


Eljött hát a nap melynek éjszakáját Szalai Gáborral fogom tölteni. Munkából elindulva rengeteg gondolat járt a fejemben. Egy profi horgásszal fogok pergetni ez is ad némi idegességre okot. A halfogás is járt a fejemben vajon beteljesül-e az álmom. Még világosban találkozunk és a rövid bemutatkozás után vízre is szálltunk. A folyón felfele motorozunk és az úton mi másról is: a horgászélményekről, a pergetett tapasztalatokról, a terület adottságairól, beszélgetünk. Nem kevés idő után elértünk egy szakaszt ahonnan majd csorogni fogunk. Míg várjuk a sötétedést a felszerelésről és a műcsalikról beszélgetünk. Én nem vagyok csónakos horgászatra berendezkedve így a 3 méteres botok nem éppen megfelelők erre a horgászatra. Wobblerekből én a nehezebb botra a kétrészes Chervy H-Max Duo-t kapcsoltam fel míg a könnyebbikre a Rapala DT Fat-ot. Az előző egy SFC míg a második wobbler egy GFR színű. A beszélgetéssel hamar elment az idő és jól ránk is sötétedet, így elkezdődött a pergetés.

Kaptam még horgászat előtt egy néhány tanácsot, mit, hogy is kell tenni. Egyik, ami talán a legfontosabb a csendben maradás. A partszélbe kiálló harcsák nem igazán örülnek a csónak által keltett hullámoknak, illetve a vizet érő erős lámpafénynek. Így ezekre megpróbáltunk nagyon odafigyelni. A másik fontos instrukció a dobások helye volt, ugyan is a belógó fák alá, elé tehát a parthoz a lehető legközelebb kellett bedobni a wobblert.



Ahogy csorogtunk lefele a folyón a jobbnál jobb helyeket dobáltuk meg bízva abban, hogy ott állnak a bajszosok. Már rendesen benne voltunk az éjszakában mikor elhangzott az első majd a második össze nem téveszthető pukkanó harcsarablás. Ez jó jel volt, mert igaz kicsik a harcsák, de legalább táplálkoznak. Így még jobban koncentráltam a dobásokra és a bedobást követő néhány méterre, de sajnos nincs érdeklődő. A Chervy wobblert szerettem volna felavatni, így ezt erőltettem leginkább. Ez a wobbler a vízfelszín közelében jön olyannyira, hogy megfelelően lassan húzva a háta is kilátszik a vízből. Gábor azt javasolja, keressem mélyebben a harcsákat, így a másik botot vettem a kezembe.  Ez a DT típus akár 1 méter mélységbe is lekényszeríthető.


Kis idő elteltével a csónaktól nem messze egy rablás hallatszott próbáltam lokalizálni a helyét mire visszafordultam Gábor egy harcsát fárasztott. Nem volt nagy a harcsa, de még jobban meghozta a kedvem, és még jobban szeretem, volna harcsát fogni én is. Egy befolyóhoz értünk ezt a helyet alaposan meg vallattuk vezetőm rengeteg instrukcióval látott el. Merre dobjak hova dobjak hogy húzzam stb… ő is szerette volna, ha fogok halat, de csak nem akart össz jönni. Az éjszaka derekán abba hagytuk a horgászatot eléggé el voltam fáradva éhes is voltam. Kikötöttünk, összepakoltuk a cuccokat majd készítettem pár közös képet és kis beszélgetés után viszont elváltunk.
  

Dióhéjban az első csorgós csónakos wobblerezős harcsapergetésem nagyon sok szép élménnyel gazdagított. Igaz harcsát nem sikerült fognom, de ez csak a felvezető kör volt. Jó volt látni a Bodrog eme felét is. Az éjszakai harcsarablások sok szép növendéket sejtetnek. Volt szerencsém nagy busák ijedt vágtájukat majdhogy nem testközelben is megérezni. Az órákig tartó mozdulatlanság után a végtagjaimat megmozgatni felüdülés volt. A belógó fákról szabadított wobblerek élménye is felejthetetlen. És nem utolsósorban nagy öröm volt megismerni Gábort is és remélem fogunk még együtt pergetni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése